Rådgivningsgruppen

Nr. 07/2000 – Lettlest brosjyre

På oppdrag fra kommunaldirektøren i BIOM er vi blitt bedt om å jobbet med å gjøre brosjyren som forteller om det kommunale tilsynsutvalgets arbeid lett-lest.

07/00     LETT-LEST BROSJYRE

 

  1. september 2000 – møte nr. 132

Brev fra kommunal-direktør Bjerke i BIOM

om brosjyre for tilsyns-utvalget (se vedlegg 3/132).

 

Bjerke ber oss om å lage et forslag

til en lett-lest utgave av brosjyren.

 

Vi kan klare å ha den ferdig innen utgangen av oktober 2000.

 

Vi sender et brev og forteller Bjerke om dette.

 

         Vedtak:     Lars Ole sender brev til Bjerke (se vedlegg 4/132).

Alle ser på brosjyren til neste gang og

streker under de ordene som er vanskelig å forstå

(vedlegg 6/132).

 

  1. oktober 2000 – møte nr. 133

Vi leste igjennom brosjyren

og understreket de ordene og setningene

som var vanskelig å forstå.

 

         Vedtak:     Lars Ole skriver ut et forslag til neste møte.

 

  1. oktober 2000 – møte nr. 134

Vi leste igjennom brosjyren

og under-streket de ordene og setningene

som var vanskelig å forstå.

 

         Vedtak:     Lars Ole skriver ut dette til neste møte.

 

  1. november 2000 – møte nr. 135

Alle leste igjennom siste utgaven av brosjyren.

Vi gjorde noen små forandringer.

 

         Vedtak:     Brosjyren er nå god-kjent av RGB.