Rådgivningsgruppen

SAR 01/2022 Forslag til bruk av lettlest veileder

.

21. november 2023

Valget ble psykisk helse

Det er ikke alltid like lett å se om noen sliter med den psykiske helsen.
Er personellet flinke nok til å spørre dere om hvordan dere har det.

Jeg synes det ikke alltid er like lett å få sagt i fra.

Vedtak:
Fortsetter saken neste møte.

 

26. september 2023

URO presenterer seg, Lise, Erik, Kamilla og Ragnhild (bilde).
Utviklingshemming, rus og opplysning.
Brukerne er ekspert, fordi de selv har en utviklingshemming.

URO er opptatt av at alle skal få god informasjon,
ta egne valg og passe på seg selv.

De fant lite god informasjon om utviklingshemming, alkohol og rus.
Det de fant var informasjon til barn eller voksne.
De fant ikke noe som var lett-lest.

Har skrevet en rapport og en artikkel.

Vi så på kapitelet om rusmidler i den lett-lest veilederen.

Vedtak:
Fortsetter saken på neste møte.

28. februar 2023

Vi viste valg-hjulet og testet det ut.

Alle syntes det var en god ide.

Vedtak:
Fortsetter saken på neste møte

27. september 2022

Vi viste hvor den lettleste veilederen ligger på www.Helsenorge.no
Så gikk vi inn på hoved-temaet Å bestemme i eget liv.
Der valgte vi å se nærmere på under-temaet Å bestemme selv

Vedtak:
Fortsetter på neste møte.